Nationaal Park Gastheer symposium, een inspiratie voor 2016!

23 november 2015

Op woensdag 11 november vond het jaarlijkse gastheer symposium plaats. Een inspirerende bijeenkomst voor de gastheren van het Nationaal Park Duinen van Texel om kennis te nemen van de ontwikkelingen in het nationaal park, de plannen voor 2016 en mee te werken een sterkere profilering van het nationaal park voor onze toeristen. Een korte terugblik.

 

Voorzitter, Han Lindeboom benadrukte in zijn toelichting op de ontwikkelingen van het nationaal park dat samenwerking met gastheren steeds belangrijker wordt. De focus vanuit de nationale parken verandert van natuur en recreatie naar natuur en sociaal economische ontwikkeling; van regionale ontwikkeling naar internationale betekenis: Nationale Parken als topmerk. Zie hier zijn presentatie.

 

Monica Ralling gaf een terugblik op wat er het afgelopen jaar allemaal tot stand is gekomen en presenteerde haar jaarplan vanuit de werkgroep Communicatie & Educatie. Een werkgroep, waar een aantal gastheren ook stevig meehelpen en meedenken. De focus voor het komend jaar richt zich op het draagvlak te vergroten, versterken van de locale zichtbaarheid, internationale profilering, zichtbaar maken van het educatief aanbod voor MBO-HBO/UNIV en ontwikkeling van verdienmodellen. Klik hier voor haar presentatie.

 

Als inspirator vertelde Susan Claessens, communicatie adviesbureau Communicatie Check, ervaringen vanuit het NP Utrechtse Heuvelrug. Zij kon de Texelse gastheren laten zien dat het aanhaken bij de branding van het NP, werkt. In de regio Utrecht is ervaring opgedaan met het ontwikkelen van promtiepakketten die ondernemers in de gelegenheid stellen om aan te haken bij de profilering van het NP, het NP als uniek verkoop argument in te zetten voor het versterken van hun eigen onderneming.

 

 

 

 

 

 

Samen Sterk

Voortbordurend op de wensen die de gastheren vorig jaar hebben geuit tijdens het symposium, presenteerde het nationaal park speciale promotiepakketten voor ondernemers, gastheren en partners. Aantrekkelijke promotiepakketten die vele extra's bieden met een flink financieel voordeel. Met het deelnemen aan een van de pakketten biedt dat bedrijven de mogelijkheid om zichzelf goed te profileren, maar leveren de deelnemers ook een belangrijke bijdrage aan het beheer en de ontwikkeling van het Nationaal Park Duinen van Texel. Samen willen we ervoor zorgen dat het park nog mooier en aantrekkelijker wordt voor de gasten en toeristen in het nationaal park. Doe je ook mee? Kijk hier voor een van de promotie pakketten.